יום ראשון, 19 במאי 2013

למתוח גבולות

10:30 צומת גבעת ברנר
האופניים מרגישים לי מוזר
כאילו אני על שיכוח מלא
לא ממש מתאים לאופני כביש קשיחים
הגרמין מראה 68 קילומטרים
באופן תאורטי , את המטרה לשמה יצאתי כבר השגתי , זה ממש לא משנה אם ארכוב 100 או 120
המטרה היא רכיבת נפח עםן ממוצע ברוטו של 20 קמ"ש.
אפשר לטפל בפנצ'ר , לחזור לכביש 40ולסיים את היום עם 100 קילומטרים ב 5 שעות ברוטו ....

נכנסים לעבודה מהירה
פנימית אחת מחליטה שהיא לא מתנפחת
מוצאים פנימית שניה

גרי מסייע לי למקם את הצמיג , ניפוח הכי מהיר שאפשר  ותוך כמה דקות אנו שוב בתנועה על כביש 411 , לכיוון חולדה

רגע , שניה , למה להקדים את המאוחר 
רצוי להתחיל מההתחלה 

ההחלטה לרכוב את ברווט 200 , היא אולי ההחלטה הכי גדולה שלקחתי מאז שחזרתי לרכוב על אופני כביש
זו לא החלטה פשוטה , זו מחויבות !!!
ומאחר ורק בסוף דצמבר חגגתי את קו ה 100 קילומטרים ,ברור היה לי שאני צריך לבצע רכיבת מרחק נוספת לפני הקיץ החם שבו אני לא אוהב לרכוב ארוך כהערכת מצב ובחינת יכולות אמיתית

תוכנן מסלול של כ 120 קילומטרים
פתח תקוה , צומת סביון , צומת בית דגן , צומת נחשון , צומת מסמיה , צומת גבעת ברנר , צומת חולדה , צומת לטרון , צומת רמלוד , צומסר סירקין וחזרה הבייתה
מכל מיני סיבות התאריך המקורי נדחה בשבועיים 
ו................ 

5:50 מקליק ויוצא
אפור בחוץ
חימום רגוע מהבית עד צומת סביון
ביציאה מפתח תקוה יש מספיק אור כדי שארכיב את משקפי השמש
הצ'ינלי בוהקים בכתום בתוך האפור של הבוקר
בצמות סביון , אני רואה את גרי שותפי לרכיבה היום 
ברכיבות כאלו , חשוב במיוחד שיהיה שותף
עוצר לרגע , מצלם את הזריחה שמופיעה בתוך האפור

הכייוון הוא לפי התוכנית
צומת בית דגן ומשם לנחשון
מזג האוויר נהדר
קריר ונעים
בדיוק כמו שאני אוהב , רק אפור מידי

כביש 44 מסמן תחילת הרולינג הילס
בהתחלה ממש בלייט , אחרי זה קצת יותר חזק
אני אוהב את הכביש הזה
זה לא שאני ממש מהיר עליו
אבל מצד שני , מהירות זה לא הכל
וההנאה היא המטרה
מחשבות  רצות בראש
כל מיני דברים קטנים
יש גם לא מעט חששות ,האם אני באמת מסוגל להשלים את המסלול של היום ?

במחלף נשרים , מתחילים לראות עוד רוכבים
רובם מגיעים מכיוון נחשון וחלקם מכיוון לטרון
השיפועים מחריפים מעט
זה נעשה קשה יותר
לא ממש ממש קשה
אבל קצת יותר

השדות של נען מדהימים ביופים
איזה יופי לראות את הצהוב הזה


אני נהנה מהאויר הקריר

אוהב לדווש , גרי תופס מרחק  קדימה
אני מקפיד על דופק נכון
לא בוער לי , יש לי כרית זמן טובה של בערך 20 דקות על הזמן המתוכנן

הפיק של פדיה הוא אחד האהובים עלי
אחריו למעשה השיפועים מתמתנים ואפשר לשמור על קצב טוב יותר

אחרי יער המגינים , מגיעה הירידה אל צומת נחשון
זו לא ירידה , זו טיסה
הגרמין מראה 51 קמ"ש
הנוף נמרח ונמרח ונמרח ועוד קצת נמרח
אני חולף את גרי ומושך לקצב טוב עד צומת נחשון
40 קילומטרים חלפו 
פונים ימינה , ומתכוונים אל תחנת הדלק של טל שחר , שנמצאת קילומטר וחצי מאיתנו
מרחוק אני מזהה את רפי , קמיקזה מעברו השני של הכביש , שולח יד לשלום ומקבל שלום חזרה
שמאלה ברמזור , אפשר לעצור , לקחת כמה נשימות
שולח הודעה לנורית
ולוקח שני קוראסונים קטנים באלונית
המוכרת מחייכת אלי וממלאה לי בקבוק במיים קרים
אחרי כמה דקות , אנו יוצאים חזרה אל כביש 3 , לכיוון מסמיה
3 רוכבים משחקים איתנו בתופסת , הם איטיים ולאחר מכן מהירים מאיתנו
קבוצת רוכבים במדי vci , עוקפת אותנו ,הם מלווים ברכב והקצב שלהם גבוהה

המהירות שלנו גבוהה למדי , כ 35 קמ"ש פלוס / מינוס , לפי השיפוע 
צומת מסמיה מגיע
שלט קטן "ורדה" מזכיר לי את הצבא , ואת העצירות לפופאי בפיתה בדרך חזרה מהבסיס ...........

פונים ימינה ומתחילים לטפס לכיוון צומת כנות 
גרי בקצב שלו , קצת יותר מהיר ממני  
אני שומר על קצב מהיר אבל מקפיד על דופק במקום 
יש קצת עבודות בכביש , השוליים צרים וחשוב להיות עירני 
קצת לפני גדרה אנו חולפים שני רוכבים של Giant , שניהם על אופניים בצהוב שחור וחליפות תואמות

קצת אחרי גדרה , האפור סוף סוף נעלם
אנו רוכבים ביחד , שוליים רחבים ,רוח אף שמתחזקת מעט
מבט על הזמנים והמרחק , יש לי כבר חצי שעה פור על התוכנית , זה נשמע יותר מנהדר
פונים ימינה בצומת גבעת ברנר
כביש 411 , אוהב את הכביש הזה
אני מתחיל להרגיש נידנוד מוזר
האם אני רוכב על שיכוח מלא ....... לאאאאאאאאא
שואל גרי אם חסר לי אויר מאחור והוא משיב שכן
200 מטרים  קדימה יש תחנת דלק
עוצרים בה ותופסים פינה  ליד משאבת האויר
שבב זכוכית קטן מאותר תוך שניות על הצמיג , הוא מוצא אחר כבוד ,עכשיו רק צריך להחליף פנימית
תוך 5 דקות הפנימית מוחלפת , מתחילים לנפח וזה לא זז ,שום דבר , אין נפח , כאילו לא עשינו כלום
בדיקה ועוד אחת וכלום
עוד פנימית נשלפת מהתיק , 7 דקות והצמיג מורכב מחדש
עוד 5 דקות ואנו מוכנים לתזוזה
מנצל את ההזדמנות ללבשו שרוולונים לבנים על זרועתי 
מקליקים ויוצאים לכיוון חולדה

שניה אחת של מחשבה על לחתוך חזרה לכביש 40 ולסיים את היום ב 100 בערך
אני מודע לזה שאין לי עוד פנימיות , מחליט להמשיך בתוכנית , בנחשון יש דוכן שמוכר ציוד וסביר שיהיו שם גם פנימיות
ממשיכים , כביש 411 הוא כביש קסום
מתפטל בין פיסות של נוף , יער , כרמים ושדות

הירוק , איזה יופי של ירוק , נכון שכר קיץ ( טוב עוד שבועיים שלושה להתחלה הרשמית ) אבל כאן הכל ירוק

גרי מושך קדימה
ואני כרגיל , נאמן לקצב שלי

הדרך מטפסת בנינוחות , שום דבר ממש קשה
מדביק את גרי לקראת סוף הטיפוס , יחד עימו , רוכב ירושלמי נחמד שאת שמו אני לא זוכר , רוכב על רידלי קרבון מרשימות , בשחור 
אנו משוחחים קצת על חלקים ומערכות ........
הכל רגוע , יער חולדה מסמן את תחילת הצלילה
פיתולים יפים בשיפוע מרשים מטה , קצר , מהיר ומדויק
עוד טיפה וחזרנו לכביש 3
פונים שמאלה וממשיכים עד נחשון בקצב רגוע מאד

81 קילומטרים , 3 שעות ו 55 דקות  

בתחנת הדלק , אני נגש לדוכן בצד וקונה פנימית
ומשם ממשיך לבית הקפה  ומזמין לי אספרסו קצר וקרואסון חמאה 
בקבוקי המיים ממולאים אחר כבוד
אנו יושבים בחוץ עם הקפה והקרואסון
מתקשר להגיד בוקר טוב לילדים וממשיך לעוד שיחה קצרה עם נורית
אנו משוחחים עוד כמה דקות
בשלב זה אני מחליט לשנות את החזרה
במקום לטפס לכיוון לטרון על כביש 3 , קטע שאני מאד לא אוהב ..........
אנו יוצאים חזרה לכביש 44 , אני עוד לא סגור על ההמשך ,האם אחזור באותה דרך בה יצאתי או שארד ברמלוד לכביש 40
ביחד עימנו יוצאים עוד שני רוכבים לבושים בכחול 
אני אומר לגרי שבטיפוס ליער המגינים אני מתכוון להשאר על דופק נמוך , נשארו לי עוד 40 קילומטרים של רכיבה וחשוב לי למשוך בקצב אחיד 
הזמן כרגע לא לטובתי , לפי הקצב המתוכנן , אני במינוס 9 דקות 
גרי מתקדם בקצב שלו , שני הכחולים כ 200 מטרים לפני , לקראת סוף הטיפוס אני סוגר עליהם את הפער , בפדיה הם פותחים מבער ומתחרקים ממני , המגמה משתנה עכשיו , מגמת ירידה  מתונה , רולינג הילס יורד ומהיר
את גרי אני לא רואה , תוהה אם הוא ימשיך מכאן לבדו או שלא
החמניות שוב קורצות לי , תענוג לראות אותן בוהקות בשמש , צבעות את העולם בצהוב נפלא

מחשבות לגבי המשך הרכיבה , מה עדיף כביש 40 או כביש 44 
בוחר באופציה השניה
מזמן לא רכבתי על כביש 44 בכיוון הזה
קצת לפני רמלוד אני מזהה את החולצה האדומה של גרי , הוא הוריד קצב וחיכה לי 

רמלה , 95 קילומטרים , ממשיכים ישר על 44

באחת מופיעה לה רוח אף של 10 קמ"ש ויותר , אפילו 15 , זה לא מאד מעודד
יש עוד טיפה טיפוס לפני שנגיע לבית דגן
קצת לפני אסף הרופא יש רמזור , הוא אדום ואנו עוצרים , שתי רגליים על הקרקע לרגע אחד
בשניה הזו אני מבין את המצב , הארבע ראשי  בשתי הרגליים שלי כואב

הגרמין מראה 101 קילומטרים , מרחק שמוכר לי מאיפה שהוא , גבול ? חסם ? לאאאאאא , לא אצלי , לא היום !!!
100  מטרים אחרי הרמזור ואני תפוס לגמרי
עוצר בטרמפיאדה  , גרי איתי
מעלה את האופניים למדרכה ומשחרר מעט רגליים
זה כואב , מוציא כדור מלח ולוגם הרבה מיים
מחליט להוסיף עוד שתי טבליות איזוטוני לבקבק המיים האחרון שנשאר לי
חצי דקה והרגליים משוחררות , אנו משוחחים עוד דקה או שתיים על חלקים ועל הרכיבה עצמה ומסכמים שהיה כיף עד עכשיו 

הזמן 5 שעות ו 3 דקות 

גרי מחליט להמשיך על 44 לכיוון תל אביב / רמת גן
קובעים שנפרד בבית דגן
מקליקים ויוצאים
יש לנו רוח אף לא קלה , בעצם קשה והיא מתחזקת
אני לא בטוח שאוכל לעמוד במסגרת הזמן שהקצבתי לעצמי
אולי כן אולי לא !!!
עוד קצת ואנו בצומת בית דגן
נפרדים בלחיצת יד תוך כדי תנועה
פונה ימינה ועולה על כביש 412
הרוח הופכת לרוח צד / גב , הקצב בהתאם , יש לי כ 7 קילומטרים להנות ממנה 
זה אמור להספיק מכדי ליצור כרית זמן שתאפשר לי לעמוד בזמנים
המהירות שוב עולה
נתבג מימיני , רואה מטוס לבן מסיע מרחוק , ואת מגדל הפיקוח
האויר חם ואני מרוצה מאד מהשרוולונים הלבנים ומזה שהספקתי להמרח בעוד קצת קרם שיזוף בעצירה האחרונה ( המאולצת )
הקצב נשמר, מהיר זורם הכביש פונה מעט שמאלה , הרוח עכשיו היא יותר רוח צד
הרמזור בכניסה ליהוד משחק לטובתי ומתחלף כמה שניות לפני שאני מגיע
דוחף ופונה שמאלה , שוב רוח אף
מחשבות לגבי הקילומטרים האחרונים
אני יודע שיש לי סוג של אפ אנד  דאון פיקים קצרצרים
בצומת סביון אני מביט על השעון , נשארו לי עוד 25 דקות לעמידה ביעד
עוצר בתחנת הדלק ולוגם פחית ספרייט
מקליק ויוצא למקטע האחרון
חשוב גם לשחרר מעט 
כשאני חולף מעל כביש 471 מחייך בענק
נותרו עוד 3 קילומטרים ו 8 דקות
מוריד קצב
יש לי רוח גב קלה וזה בדיוק מה שאני צריך עכשיו
מוריד פלטה בקראנק
נזכר לרגע בסיום רכיבת ה 100 קילומטרים , שהייתה אך לפני 5 חודשים 
מרגיש נהדר , אין כאבים מיוחדים 
מבין שסיימתי 120 קילומטרים של רכיבה 
עוד טיפה ואני בבית
קצת לפני הפניה שמאלה הבייתה , הגרמין מראה 120 
חיוך ענק על פני , הרמזור שוב משטף עימי פעולה והירוק מגיע בדיוק בזמן כדי שאכנס בצורה חלקה לפניה
100 מטרים אחרונים , משחרר קליטים ועצר על המדרכה
זהו !!!
או שלא ...........

120.2  קילומטרים 
6 שעות ו דקה ברוטו
5 שעות ו 5 דקות נטו
975 מטרים גובה מצטבר 
3 קרואסונים
3 חטיפי אנרגיה
5 בקבוקי מיים ( 2 עם איזוטוני )
1 כדור מלח 
3500 קלוריות נשרפו
רגליים במצב סביר שמסוגלות לדווש עוד לא מעט .......
עוד משהו ?


שרון :-)

ברווט 200 , אני מחכה לך .............








2 תגובות:

  1. כל הכבוד על הנחישות והעמידה ביעדים
    אבירי אילת ממתינים לך

    השבמחק